NE VAR NE YOK

10.12.10

GÜNDÜZ GECEYE KARIŞIYOR

gün yarını karşılarken ben dünden kalan bir merhabaya hazırlanıyorum. gecikmiş bir günaydın, erken bir ertesi gün...
zaman ellerimden kayıp gitmese bir de,
çok şey değil, bölünmeden yazabilmek istiyorum. bu mümkün olmuyor. kış yakamdan, nezle kızımın burnundan düşmüyor...

uzun zamandır ilk defa bir diziyi baştan sona reklamlar da dahil olmak üzere izledim. dizi akıp giderken kafamdakiler uçup gittiler. olsun. ilginç olan reklamlarda uzaklarda olduğumu hatırlamamdı. orada olup bitenden kopmuş olduğumu anladım. ev kredisi, araba, en çok da çikolata, bisküvi reklamına rastladım.
cep telefon hizmetleri ne çok artmış, kredi ne kadar kolay alınıyormuş, yeni mobilya trendeleri neymiş ucundan yakalamaya çalıştım. sonra bir iki dizi tanıtımına denk geldim. biri geçmişten bir hikaye, diğeri merak uyandıracak yepyeni bir diziymiş, sonra güldüremeyen bir iki komedi programı tanıtımına denk geldim.
ben mi gülmeyi unuttum, artık oradakiler beni mi güldürmüyor...bilemiyorum...

gençliğini, en güzel anılarını eski bir şehirde bırakıp gelirken, bohçasının içindeki hatıralarını çıkartamayan yeni şehrinde de orta yaşının ve başka güzel anılarının tüm kırıntılarını aynı bohçaya kaldırmak istemeyen bir şaşkın var içimde...araf o yüzden...o naftalim kokusunu çek içine ama bak buradaki lavanta kokusunu da bırak yay evine...eskiye özlem, yeniye ayak direme. bir dili katmer katmer işlerken, öbür dil de tökezleyeceğim diye endişe...

gece başlar, rüyalar gelir belki...iç döküldü.sırada yarın pişecek yumurtaların nasıl olduğunu düşünmek var.
dünya başka yerden dönmeye başlasa da, bir yerde kar, bir yerde fırtına olsa, bir adam sızdırdıklarından dünyayı hafif silkelese de, serde öğrencilik var, ama yanlış anlaşılmasın bizim yumurtalar tavalarda kırılacak...
bir gün dünya, gençleri ve ezilenlerle anlayacak...o zaman geldiğinde kendi arafımdaki kapıdan kafamı bir uzatacağım.
yerim yurdum, evim barkım, içim dışım aynı...bahçedeki sonbahar yapraklarını toplayan tırmıklar gibi geçmişimi toplaya toplaya önüme yığıp geleceğimi büyütüyorum.

bugün sözüm bitti, artık gecem başlıyor...      

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire